Tillsammans gör vi skillnad

I 114 år har vi bedrivit barn- och ungdomsverksamhet i Svedala. Mycket har såklart hänt på 114 år – både i samhället men också i vår förening. Men en sak som är säker är att fotbollen fortfarande finns där som en viktig kraft. Varje vecka springer över 500 flickor och pojkar ut på fotbollsplanen iklädda våra blåa tränings- och matchtröjor. För många är det också veckans höjdpunkter. Att spela fotboll tycker vi alla är fantastiskt roligt och skapar mycket skratt. Men vi tror också att det har så många andra positiva mervärden för barn och ungdomar i allt ifrån fysisk hälsa, socialt engagemang och utveckling.

På ett större plan är vi också fast övertygade om att fotbollen inte bara kan skapa goda fotbollsspelare, utan kanske än viktigare, goda samhällsmedborgare i längden. Därför tycker vi att det är minst lika viktigt det som händer utanför planen och lägger stor vikt vid våra projekt och initiativ som kopplade till detta.

Tillsammans med våra partners skapar vi verklig skillnad för barn och ungdomar – samtidigt som vårt affärsnätverk öppnar nya tillväxtmöjligheter på alla plan.

Huvudpartners
Arenasponsorer