Holmeja IS

Samling:11:30, Erik Petters IP, Tegelvägen 8 Svedala
Derbyseger!
2018-05-21 12:28
Det blev precis vad vi alla hade hoppats på: A-laget studsade snabbt tillbaka till vinnarspåret efter en 4-1 seger i lördagens derby mot Holmeja IS.
Redan efter en kvart öppnade Jesper Holmqvist målskyttet genom att placera in 1-0 från elva meter. Kvarten senare dubblade samme Holmqvist ledningen, denna gång direkt på en frispark.

Med fem minuter kvar att spela av matchen reducerade Holmeja till 2-1 på straff.

Men någon nervositet hann aldrig infinna sig i Svedala-lägret då Andreas Hjalmarsson nästan direkt replikerade genom att smälla in 3-1.

Och minuten senare fastställde Joakim Söfgren sedan slutresultatet till 4-1 från straffpunkten.

– Blev en ganska enkel seger där vi tidigt visar att vi är det bättre laget. Första målet kommer tidigt och sedan känns det lugnt rakt igenom. Inte ens när Holmeja får en straff i andra halvlek och reducerar till 2-1 känns det speciellt oroligt. De får jaga otroligt mycket boll i den andra halvleken och när sedan Jocke i sista minuten rullar in fyran för oss är det som grädde på moset, summerar Jan Alm, A-lagstränare i Svedala IF.

Nu går vi in i en vecka med tätt matchande och redan på onsdag blir det en ordentlig värdemätare när serieledarna Lunds FF kommer på besök.

Veckan kulminerar sedan med (ännu) ett derby borta mot Klågerups GIF på lördag.

Holmeja IS - Svedala IF 1-4 (0-2)
Målskyttar: Jesper Holmqvist 15, Jesper Holmqvist 30, Andreas Hjalmarsson 86, Joakim Söfgren 88