Lunds FF

Plats:Aggarpsvallen
1-1 mot serieledarna
2018-05-24 21:22
Det blev 1-1 mot serieledarna Lunds FF i en match som mycket väl kunde ha slutat med tre poäng, men också noll, om det hade velat sig riktigt illa i slutminuterna.
– En pinne är väl ok. Mycket vill ju ha mer som den vise säger, så tre hade varit ännu bättre, men vi tar poängen och tittar vidare mot nästa match, konstaterar Jan Alm, A-lagstränare.

Matchen då? Ja, man kan väl konstatera att det inte direkt var den bästa starten som Svedala fått i år.

– Vi får ju en fantastisk start (läs: ironiskt, reds. anm). Domaren blåser igång. Bollen studsar lite fram och tillbaka och sedan ligger den i vårt mål.

Trots en tung start kvitterade Alexander Larsson tillställningen innan paus. Ett mål som sedermera också blev matchens sista.

– Vi jobbar oss in i det och den sista halvan av första och halva andra är vår med mersmak. Kanske skulle vi avgjort matchen där men i det stora hela var nog oavgjort rättvist. Man kan heller inte glömma Jonas räddning på övertid. Hade de gjort mål på den hade någon annan fått kommentera och summera matchen, det kan jag lova.

Tätt matchande och chans till tre nya poäng redan på lördag i derbyt mot Klågerups GIF!