Klågerups GIF

Matchstart:lör 26 maj, 13:00
Plats:Nya IP
Samling:11:45, Nya IP Klågerup
Andra derbysegern på en vecka!
2018-05-27 14:29
En målexplosion i den första halvleken avgjorde lördagens derby mot Klågerups GIF till Svedalas favör.
Hattrick från Philip Essfors och ett mål från Albert Åkesson.

Resultattavlan visade hela 4-0 när domarens pipa ljöd för halvtid i gårdagens derby mot Klågerups GIF.

– I första trillar målen in med jämna mellanrum och speciellt då från Philip som hittade ständiga hål i djupled på motståndaren, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Den andra halvleken blev inte lika sprudlande som den första, av förklarliga skäl.

Men vars ett mål från vardera lag innebar att slutresultatet skrevs till 5-1. Sista målskytt i Svedala-laget blev Sebastian Rystad.

– Andra var en mer "spela av den i värmen"-halvlek. Inför matchen var vi faktiskt lite skadeskjutna och kom med 13 man i truppen. Sådant kan göra den bäste lite nervös, men det stod ganska tidigt klart att vi skulle bärga tre poäng i denna match.

När vi summerar den senaste veckan kan vi nu konstatera följande:

– Kaffe kaka, två raka! I alla fall i derbysammanhang och den med minne kan dra den omvända raden från förra året då vi förlorade båda dessa matcher. Ser man på det objektivt har de väl blivit något svagare, men ingen kan låta bli att notera att vi också blivit bättre, vilket är glädjande. Skönt att se att spelarnas slit belönas med att poängen tickar in.

– Så träning i veckan reboota och på det igen mot Arlöv, avslutar Janne.

Klågerups GIF - Svedala IF 1-5 (0-4)
Målskyttar: Essfors 6, Åkesson 9, Essfors 23, Essfors 43, Rystad 65