Arlövs BI

Samling:12:45
Mållöst och oavgjort mot Arlövs BI
2018-06-03 17:39
I gassande värme blev det mållöst och således delad pott i gårdagens drabbning med Arlövs BI.
Mållöst och 0-0. En poäng in på kontot, men jag gissar på att ni inte är helt nöjda med det - eller?

– Nej det är vi inte och tyvärr hittar vi inte alls nivån i första halvlek. Vi som tränare läste av Arlöv helt fel och det tog oss alldeles för lång tid att korrigera detta, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Trots det mållösa resultatet fanns där ändå sekvenser under matchens gång som kunde ha inneburit tre poäng.

– Även om vi var mindre bra skapar vi tillräckligt med klara målchanser för att vinna matchen. Men det var en sån dag man ibland har och förhoppningsvis har vi inte fler av dem denna säsongen, för i den täta tabellen vi har kommer det att stå oss dyrt.

Nästa söndag väntar Afro FK på bortaplan, vilket också är den sista matchen innan serien vänder igen. Därefter spelar Svedala två "höstmatcher", mot FC Möllan och Oxie SK, innan sommaruppehållet.

Svedala IF - Arlövs BI 0-0