Hardeberga bk

Matchstart:lör 18 augusti, 14:00
Plats:Knutsvallen
Samling:12:45, Knutsvallen Hardeberga
Målexplosion och seger mot Hardeberga!
2018-08-20 17:33
Islossning. Målkavalkad. Målexplosion. Efter en vår där målskyttet inte riktigt lossnat så lossnade det med besked i lördags.
Redan efter 25 minuter hade vårt A-lag hunnit med att näta inte mindre än tre gånger. Innan signalen ljöd för halvtid adderades ytterligare två mål till kontot.

– Proppen ur, ketchupeffekten och allt vad det heter kom på samma gång. Det skall sägas att redan innan matchen fanns det en god känsla. En idrottsplats jag aldrig varit på som låg på en plats dit knappt en GPS hittade men med en gräsmatta som var fantastisk, konstaterar Jan Alm, A-lagstränare.

I den andra halvleken lyckades Svedala hitta nätmaskorna ytterligare fyra gånger. Hemmalaget å sin sida fick in två mål och slutresultatet skrev således till 9-2 i Svedalas favör.

Ett skönt besked, inte minst offensivt.

Men nu gäller det att ladda om inför lördagens hemmamatch mot Hallands Nations FF.

– Vi behöver vinna för att ha en chans på den där kvalplatsen. Detta gör väl att vi får fundera på hur vi angriper de kommande matcherna. Jag tycker kanske generellt att vi också varit lite fega i en del matcher och det får jag som tränare ta på mig. Man kan sikta mot stjärnorna och nå trädtopparna brukar de säga. Dock är det nog viktigt att inse att alla matcher inte kommer att bli som denna. Så för att ta ett gammalt slitet mantra. Ny match, nya förutsättningar och det är bara att jobba på under veckan.