FC Möllan
Svedala IF1 - 0FC Möllan

Matchstart:lör 16 juni, 14:00
Samling:12:45, Sporthallen källare
Aktivitetsinfo: Detta är kallelsen, nu ger vi järnet
"Det finns inget bättre än 1-0-segrar"
2018-06-17 12:34
Segrar är härliga. 1-0-segrar är ännu skönare!
Efter förra helgens tunga 5-0-förlust mot Afro FK gällde det att studsa tillbaka ordentligt för att kunna haka på i toppen.

Sagt och gjort.

I slutminuterna skickade Jonathan Hovler-Poon in segermålet mot FC Möllan.

– Det finns inget bättre än 1-0-segrar och man kan nog säga att denna hade lite extra godhet i sig. Vi gör målet när klockan står på 88:e minuten, kan ha varit 89:e när bollen går in över linjen, och sådana segrar smakar alltid bäst, konstaterar Jan Alm, A-lagstränare.

En oerhört skön och viktig seger som verkligen satt långt inne.

– Vi sliter som djur över 90 minuter idag och till slut får vi betalt för det. Vi bränner förvisso några läge i första som borde lett till mål men bättre att spara det till motståndaren inte kan vända på steken. I den andra halvleken är det annars mycket Möllan och lite oss, men de där riktigt heta chanserna skapar de inte, utan det surras en hel del på vår planhalva men det händer inte jättemycket.

Segern gav dels tre färska poäng men innebar också att Svedala nu återigen tog klivet upp på fjärdeplatsen.

– Roligt också att det är en debutant som får göra segermålet och att även Oliver Norén spelar 90 minuter i backlinjen och sköter det defensiva på ett utmärkt sätt.

Nu återstår endast en match innan sommaruppehållet och den spelas på onsdag borta mot Oxie SK.

Svedala IF - FC Möllan 1-0 (0-0)
Målskytt: Hovler-Poon