Oxie SK

Samling:17:45, Oxievångs IP
Förlust mot Oxie SK
2018-06-22 13:14
Det ville sig inte riktigt i sista matchen innan sommaruppehållet - förlust 2-0 mot Oxie SK.
– Det började inte bra och slutade ännu värre, konstaterade Jan Alm, A-lagstränare.

Redan efter några minuter stod det 1-0 på resultattavlan, dessvärre i Oxie SK:s favör.

– Oxie petar in en boll redan efter 5 minuter, vilket är efter en lite olycklig situation. På något vis får det dock samtliga att rycka upp sig men de målchanser vi skapar bränner vi (eller Oxies målvakt räddar dem).

Underläge 1-0 i halvlek, men med en förhoppning om att kunna vända på matchen.

– Andra halvlek är mer av detsamma, där Oxie står i sitt eget straffområde och sparkar undan bollen med varierande 9 eller ibland 10 man, utan att vi får in den. Tyvärr är andra halvlek inte bra och mycket av det beror på att fokus istället hamnar på domaren.

Istället för en kvittering kan Oxie utöka till 2-0 med fem minuter kvar av matchen.

– Efterhand som halvleken går och vi blir desperata flyttas det upp folk, och som det ofta blir kommer det en kontring med fem minuter kvar som mer eller mindre avgör tillställningen.

Inte den avslutningen som vi hade hoppats på.

Men nu går vi på uppehåll, laddar om och tar istället sikte mot en spännande höst!

Oxie SK - Svedala IF 2-0 (1-0)