Korpen IF

Samling:12:45, Svedala sporthall
Oavgjort mot Korpen Malmö IF
2018-08-13 18:11
Lördagens återstart efter sommaruppehållet slutade med ett oavgjort resultat, 1-1, mot Korpen Malmö IF.
Korpen Malmö IF tog ledningen efter en kvart, 20 minuter senare var det dock kvitterat genom Alexander Giheden.

– Visst blåste domaren igång matchen, men vi var nog någon annanstans de första 20 minuterna. Vi förlorade i princip varenda första boll var inte nära någonstans på banan och på an kontring låg bollen i vårt mål. Lite ändringar, lite bollinnehav och sedan var det kvitterat efter en fin boll till G som löpte igenom och la in den. Det var otroligt skönt att få in den innan halvtid och i paus var det ganska enkelt att vara tränare. Mer av samma, lugnare med boll så skulle detta lösa sig, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Ett viktigt kvitteringsmål innan paus ingav med andra ord en del hopp inför den andra halvleken. Men Gihedens kvitteringsmål visade sig dessvärre bli matchens sista.

– Andra halvlek är en lång väntan på ett mål som inte kommer. Tyvärr blir vi stressade av att inte få in bollen och strukturen tar rejält med stryk i processen och här får vi bättra oss. Vi gör lite fel saker trots att vi har full koll på matchen och därför skapar vi heller inte så mycket som vi borde. De har även en kanonchans i slutet på en slumphörna, men lyckligtvis räddar försvaret oss där och matchen slutar 1-1 vilket kanske inte var helt orättvist sett till matchbilden.

Nu väntar en träningsvecka innan Svedala tar sig an Hardeberga BK borta på lördag.