Lunds bois

Samling:12:45, Gunnesbo Gård
Tredje raka segern!
2018-09-03 14:54
En hållen nolla, två mål framåt och en riktigt kämpainsats resulterade i tre blytunga poäng borta mot serieledande (inför omgången) Lunds BoIS.
Med två storsegrar i bagaget var det ett formstarkt Svedala som åkte till Lund för att ta sig an Lunds BoIS. En viktig match ur flera aspekter: att fortsätta bibehålla den positiva trend som laget visat upp de senaste veckorna, att utkräva revansch för vårens uddamålsförlust och inte minst, att haka på i toppen.

Jämfört med de två senaste matcherna blev matchbilden också en helt annan.

– De hade bollen och vi kontrade, vilket var ett avbrott från den vanliga ordningen, något som vi dock klarade utmärkt. Om vi kan jobba vidare på det sättet vi gjorde i denna matchen kan man lugnt säga att motståndaren i alla fall får göra något bra för att göra mål på oss, vilket är en god egenskap att ha, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Med en stabil defensiv och två mål framåt signerade Philip Essfors och Andreas Möller kunde segerraden också glädjande utökas till tre raka matcher.

– Det var en hel del kamp genom hela matchen och jag tycker att vi står upp på ett bra sätt genom alla 90 och tillägg. Roligt också att presspelet som vi jobbat med ger oss ett enkelt mål som Philip kallt och snyggt lägger in. Visst kändes det nervöst att bara leda med ett mål trots att vi hade några chanser att göra tvåan, men när den väl kom via "Möllan" insåg man att det skulle mycket till för att vi inte skulle ta med oss tre poäng hem.

Nu var det visserligen en av lagets åldermän, "Möllan", som satte tvåan och den andre, Jonas Fredriksson, som höll nollan, men framförallt var extra roligt att de unga egna produkterna stod för fina insatser.

– Det roligaste är att våra tre killar födda 2002 (David, Julle, Carl) är helt orädda och bara går in och kör.

Något som följaktligen bådar mycket gott inför framtiden.

Segern i sig innebär också att man hakar på i den fortsatt jämna toppen.

– Stämningen är god och vi klarar av lite olika matchlägen på ett bra sätt. För vår del är det bara att köra på och som de säger smida medan järnet är varmt. Det handlar i princip om att vinna varje match, vilket är ett roligt läge där man bara måste köra och gilla läget!

Vi har sagt det tidigare och vi säger det igen, nu hoppas vi på en fortsatt konserverad form och en riktigt bra träningsvecka innan Holmeja gästar Svedalagården på söndag.