Holmeja

Samling:12:45, Sporthallen vid Svedalagården
1-1 i derbyt mot Holmeja
2018-09-11 20:32
Svedala kom till lördagens derby mot Holmeja med tre raka segrar i bagaget. Men segerraden stannade dessvärre vid just tre. Vardera ett mål innebar ett oavgjort slutresultat och delad pott.

Den fina offensiva formen som vårt A-lag visat upp på sistone kom lite av sig i lördagens derby mot Holmeja.

– Det började bra och vi gjorde ett mål, även om vi inte spelade något vidare. Hastigt och lustigt efter en frispark där vi inte tar kampen på något vis så kvitterar Holmeja. Därefter börjar jakten på vinst men vi får inte riktigt till det. Vi brottar ner huvudet och försöker dribbla igenom hela Holmeja som står i sitt straffområde. Vi försöker oss på crossbollar som inte finns när vi kan lägga ut bollen enkelt på samma kant och bara köra. Så när domaren blåser av har vi fått ett rött, gjort ett mål och det har Holmeja också, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Slutresultat: 1-1 och delad poäng.

– Bara att bita ihop och komma igen, konstaterar Janne.

Och det är sant.

Det är trots allt tolv poäng kvar att spela om och fortsatt väldigt jämnt i tabellen.

Nästa uppgift: bortamatch mot Lunds FF på söndag.