Lunds FF

Samling:10:45, Smärlyckans IP
Höstens första förlust
2018-09-18 20:50
Söndagens match mot Lunds FF slutade dessvärre med en 3-0 förlust. Tungt. Framförallt med tanke på att det verkligen inte saknades målchanser för vårt A-lag.
Förutsättningarna var goda inför matchen, trots beslutet att flytta matchen från gräs till konstgräs. Och spelmässigt började det ju också bra.

– När domaren blåste igång gjorde vi det mesta rätt. Vi skapade chans på chans, det fanns bara ett problem. Bollen ville bara inte in i målet bakom Lunds målvakt. Chanserna radades upp och hade någon mätt det där XG hade det stått 0,1-8,8 efter 30 minuter, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Som så ofta förr när man inte lyckas utnyttja sina chanser gör motståndarlaget det istället.

– Tyvärr händer det som inte får hända därefter. Lite slarvigt försvarsspel enligt den modell vi pratat om inte fick hända och på kontringen står det 0-1. Vi avslutar första halvlek med att bränna ännu ett friläge och domaren blåser för halvtid.

– Mottot var mer av samma i andra och det får vi. Tyvärr är det som en raspig gammal LP-skiva i andra. Vi får även en spelare frilägesutvisad men det ser i princip likadant ut. Efterhand som vi trycker på blir det dock större och större ytor för lund att kontra på och när matchen är slut har de gjort tre och vi inget. Inte mycket att säga om det. Bara att bita i det sura äpplet och fortsätta för prestationen var i stora stycken fantastisk.

Nu gäller det att lägga matchen bakom sig och istället rikta blickarna till lördagens derby mot Klågerups GIF.

– Bara att trycka på och ta ut det dåliga resultatet på Klågerup kommande helg. När vi har haft ryggen mot väggen har vi vanligtvis presterat. Låt oss hoppas att vi gör det återigen!