Afro FK

Plats:Svedalagårdens IP
Seger i sista omgången
2018-10-08 18:08
Årets sista match slutade med årets sista trepoängare. Underläge 0-1 i paus vändes till 2-1 när 90 minuter sedan var spelade.
Det var en liten annorlunda inledningen på matchen dock.

– Det började med att motståndarna hade missat tiden och när matchen drog igång var de inte fullt lag. Det droppade in någon till till starten och fylldes på efterhand både på plan och bänk. Det andra var väl att linjedomaren på andra sidan och vi inte hade riktigt samma uppfattning om offside(sist jag kollade var det när bollen spelades som var det viktiga. Han hade en lite annan uppfattning kan vi konstatera. Matchen drog igång något försenat och som väntat hade vi ett rejält spelövertag, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Men trots det var det faktiskt gästerna som tog ledningen.

– Man kan antingen beundra prestationen från deras spelare eller fundera på varför deras spelare får vända upp så lätt 7-8 meter framför vårt straffområde. Pang sa det, krysset, andra stolpen och in. Sedan bränner vi lite lägen och halvtid kommer nog ganska lägligt för oss, för det var, trots att det skapades en hel del, ingen bra match av oss.

I andra halvlek spelar Svedala dock upp sig och två mål i gästernas kasse innebar att säsongsavslutningen i alla fall slutar med tre poäng.

– Andra är det ett lag på planen och det är lyckligtvis vi. Joel nickar in sitt första mål i den blå tröjan och sedan kommer den magiska avslutningen. Alexander Thörnholm, som så länge jag sett honom och efter denna matchen är det färdigtittat på honom (pga flytt), bara använt högerbenet till att linka sig fram på kanten slår till med högran. Påpassligt och snyggt!