Onslunda

Matchstart:sön 03 februari, 11:00
Plats:Kastanjeplanen Tomelilla
Samling:10:00, Anders Perssons väg 9 Tomelilla
Aktivitetsinfo: Behöver ni åka så skrov det så löser vi det
Seger med 13-1 i årets första match
2019-02-05 12:29
Tio olika målskyttar (!) banade vägen för en riktigt storseger när A-laget i söndags inledde matchsäsongen mot Onslunda IF. När årets första 90 minuter var avverkade stod resultattavlan på 13-1.
– Man kan efter detta resultatet konstatera att det inte var mycket till match. Dock var det roligt att alla utespelare utom en fick lov att göra minst en balja. Dock tyckte jag lite synd om Onslunda då det var uppenbart ganska snabbt att detta skulle rulla iväg och som tränare får man egentligen inte så mycket ut av det, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Med årets första 90 minuter avverkade återgår nu A-laget till träningsplanen för att under veckans gång fortsätta enligt ledarstabens upplagda plan. Därefter får man nästa söndag en ny möjlighet att få ytterligare matchtempo i sig när Skanör-Falsterbo IF kommer till Aggarpsvallen.

– Nu kör vi på i veckan och sedan siktar vi mot Skanör/Falsterbo i helgen som kommer. Matcher blir det i princip varje helg fram till seriestarten så det är bara att ladda på. Fysiken och löpviljan upp är det som vi koncentrerar oss på den närmsta tiden så det är bara att rulla på.