vs

Matchstart:sön 10 februari, 12:00
Plats:Aggarpsvallen Plan 3
Samling:11:00, Aggarpshallen
Förlust i årets andra träningsmatch
2019-02-11 12:39
Årets första hemmamatch och tillika årets andra träningsmatch innebar dessvärre årets första förlust. När 90 minuter var avverkade på Aggarpsvallens konstgräsmatta förkunnade resulttavlan en 2-0 förlust mot Skanör/Falsterbo.
– Upp som en sol, ner som en pannkaka. Dagens match mot Skanör spelades i ett riktigt typiskt skånskt februariväder. Det regnade och blåste så att hur man än stod och vred sig slog regnet pannan röd. Förlusten spädde också i viss mån på frustrationen då Skanör gjorde två bollar och vi inte en enda. Det skall dock sägas att det var ett rejält misstag i försvarsspelet (lika bra att det kommer nu) samt en straff som kanske inte skulle varit en straff, då det var ganska klart utanför området. Dock är jag mer fundersam till att vi inte får in en boll, säger Jan Alm, A-lagstränare.

Trots förlusten finns där ändå bitar att ta med sig, precis som det också ska vara under försäsongen.

– Vi började bra och i 30 minuter gör vi många saker rätt men när Skanörs mål kommer tappar vi det lite grann. Strukturen försvinner och kvalitén sjunker ganska rejält från vår sida. I halvtid pratar vi lite om vad vi behöver göra men vi får ärligt inte rätt på det och Skanör tar över allt mer, och när straffen kommer ser det tungt ut. Det roliga här är att vi efter det faktiskt reser oss och skrapar fram några chanser men mållösa förblir vi i denna match.

– Det är bara att bryta ihop och komma igen i nästa match mot ännu tuffare motstånd i form av Arlöv.