Svedala IF (6)
Stehags AIF (5)
Svedala IF (6)2 - 2Stehags AIF (5)

Matchstart:lör 14 mars, 13:00
Plats:Aggarpsvallen, konstgräs 1
Sista DM-matchen
2020-03-14 16:56
2-2 mot Stehags AIF i den sista gruppspelsmatchen i DM.
Ligor stängs ner men DM lever.

Slutar aldrig förvånas över hur yra fotbollsspelare kan vara, människorna funkar i samhället med bra och viktiga jobb men att en spelare liksom efter uppvärmning och tio minuter till matchstart kommer på att han glömt matchtröjan i omklädningsrummet är bara rätt kul och ger lagledaren bra motion.

Att vi har problem i matchinledningen får nog skyllas på att all träning som bedrivits på vallen sedan december har varit i hagel och 20 sekundmeter, våra passningar funkar i sådant väder.

Som sagt, en svag inledning där Stehag har kommandot men vi spelar upp oss och det blir en ganska jämn tillställning i första halvlek där Stehag tar ledningen men vi kvitterar på straff genom Stefan ganska omgående. 1-1 i paus känns rättvist.

I andra halvlek tar vi ledningen genom att Stefan tofflar in sitt andra mål för dagen och därefter vet jag inte vad som händer men Stehag tar över fullständigt och kvitterar rättvist. Både vi och våra motståndare hade läge att avgöra men matchen slutar 2-2,

Vi gratulerar Stehag till gruppsegern och önskar er lycka till i DM och kommande serie.

Hälsar en solbränd lagledare