Anderslövs BOIK

Plats:Anderslövs IP
Samling: Svedalagårdens IP
Aktivitetsinfo: Träningsmatch.

Vi byter om, käkar lite frukost och snackar lite taktik innan avfärd till Anderslöv.

Skriv om du kan köra när du svarar.
Referat Anderslövs BoIK
2020-07-25 18:29
Matchen slutar 3 -1 till Anderslöv.
Vi startar dagen med frukost och en teorigenomgång klockan 10 och sedan avfärd mot Anderslöv klockan 11.

Matchen drar igång 12.00 och 12.02 blåser domaren straff till motståndarna efter en hands i vårt straffområde, inte mycket att säga om annat än att det är slarvigt passningsspel som leder till att bollen finns i vårt straffområde. Säker straff och 1 - 0.

Det blev en väckarklocka och passningsspelet ser mycket bättre ut efter den starten, tycker att vi dominerar bollinnehav i första halvlek men Anderslöv är giftiga i omställningarna.

Alex trycker in kvitteringen efter en smörpassning av Jeppa, mycket rättvist.

Direkt efter paus tappar vi lite fokus och blir lite tillbakatryckta, blir dock bättre spel för vår del efter hand men återigen slarv i försvarsspelet friställer en Anderslövsspelare och så var det 2 - 1.

Båda lagen skapar därefter ganska bra möjligheter till målkänning men det kommer tyvärr ett 3 - 1 mål för motståndarna när vi närmar oss slutet på matchen.

En ganska jämn tillställning men Anderslöv är välväxta och i närkamperna flög det omkring lite Svedalaspelare här o var, men vi stod upp bra ändå sett över hela matchen.

Nu ser vi fram emot en bra träningsvecka och seriepremiär nästa lördag.

Lite kuriosa, Anderslövs IP är ju klassisk fotbollsmark men på min tid låg planen på andra hållet. Det var på denna IP som jag fick tilldelat mig mitt smeknamn "Trötte" Sandberg, vi ledde i halvtid med 6 - 0 och det fanns 21 spelare på Anderslövs planhalva. Jag fick jogga mig varm i eget straffområde och det gav det märkliga resultatet att jag fick kramp i vaden. Dom 21 spelarna på andra planhalvan blev minst sagt förvånade när jag låg ner och behövde en massör!!

Hälsar en luttrad lagledare!