Staffanstorp United FC Ungdom

Matchstart:fre 14 augusti, 18:45
Plats:Svedalagårdens IP
Samling:17:30, Sporthallen i källaren
Aktivitetsinfo: Jag behöver svar innan deadline, annars funkar det inte för mig. Vänligen respektera det. mvh Sandberg
Seger mot Staffanstorp United FC Ungdom
2020-08-14 22:30
Vi gör fyra baljor MEN vi fortsätter avslutsträningen, seger med 4 -1 är ändå stabilt.
Tröttaste lagledarn nånsin efter 18 hål i solen, glömde att ta bilder i förvirringen.

Intensiv inledning där vi borde nätat efter en halvminut, det gjorde vi inte och motståndarna får ett kanonläge efter två minuter, riktigt vass räddning av Jonas som räddade oss där.

Staffanstorp överraskar med ganska hög press men våra snabba anfallare rinner igenom ganska ofta, i minut 29 får vi en frispark i bra läge. Vi har två riktigt vassa spelare som kan hantera detta, nu blir det Jeppa som drar den i nederkant ribba och vår kämpe Tim ser till att bollen hamnar i målet.

I matchminut 42 kommer en kioskvältare Patrik "padan" Karlsson nätar med högran, ingen fattar något men snyggt var det.

Beröm till Staffanstorps målvakt som lyckas mota bort Padans vådaskott som vobblar rejält minuterna innan 2 - 0.

Halvlek och jag jagar vatten, inte helt enkelt nu när det skall hållas ordning på nummer. Kasper dricker bra.

På väg till vattenförsörjaren ser jag motståndarna reducera, helt fel. Står i linje och bollen är inte nära att vara över. det tycker inte domarna.

På väg från vattenförsörjaren smäller Stefan in 3 - 1, ingen aning hur men det är bra.

Vi byter in Kent och efter två duktiga satsningar så skickar vi honom till omklädningsrummet med rött kort. Det andra var tveksam men vi vill alla ha Kent i vårt lag för där hålls inte igen väldigt mycket i närkamperna.

Askkan är hur vass som helst men målskyttet krånglar, en fin framspelning till Kevin spikar resultatet till 4 - 1 i 90 minuten. Så kul att Kevin hamnar i protokollet.

Idag känner Johan sig i Zonen, domaren pekar på punkten och Johan tar en monsterlöpning från vänsterbacken, hugger bollen men målvakten får tyvärr fingrarna på den.

Seger 4-1, stabilt och bra men nu kommer matcherna tätt.

Hälsar lagledarn