FC Sandzak

Matchstart:lör 22 augusti, 13:00
Plats:Oxie IP A-plan
Samling:11:30, Sporthallens parkering
Aktivitetsinfo: Ni som kör direkt till Oxie IP meddelar detta i ert svar på kallelsen. Samling 11.45 på Oxie IP för er.
Referat FC Sandzak - Svedala IF
2020-08-22 19:15
Stökig början och tråkiga skador men med bra resultat.
Vi börjar med det roliga och konstaterar att vi vinner med 5 - 1 och toppar tabellen, iallafall över lördagsnatten. Bra där!

Vi får besked 11.30 att Oxie IP är ospelbar på grund av vattensjuka, Jonas meddelar alla med blixtens hastighet och de flesta styr kosan mot Tygelsjö istället. Jag hänger i Oxie för att mota bort lirare som eventuellt inte hunnit läsa ändringen.

Bara en snubbe som dyker upp i Oxie och det är Karlsson, han hade koll på ändringen men var i stort sett framme när han såg det. Skickar iväg honom mot Tygelsjö med matchkläderna i baksätet. Förutom magisk framspelare och grymt klinisk straffskytt så har jag även utsett Padde till assisterande materialförvaltare. Stolt över dig gubben!

Matchen drar igång femton minuter senare än planerat på ett helt annat underlag än vad vi förberett oss på, bara att gilla läget och vi har ju en hel vinter och vår med gummikulorna i tvätten. Bra jobb av Sandzak och fritidsförvaltningen i Malmö med att hitta ett alternativ på den korta tiden.

Grabbarna verkar inte ha insett att jag närmar mig 60 bast och formen har varit bättre, efter 15 minuter med normala avslut hade vi lett matchen med 3 - 0 och pulsen hade gått ner, men icke att man skall få lite lugn o ro med detta gänget.

I sextonde minuten tar vår duracellkanin tag i det och gör 1 - 0.

Sandzak är bollskickliga och sätter igång spelet snabbt, där är vi inte riktigt vakna. Frispark för Sandzak där de ser Jonas långt ut, bara ribban räddade oss här. Sandzak åker på en rätt billig utvisning precis innan paus.

1- 0 i halvtid, vi är bästa laget men ändå en skör ledning.

En snubbe mer och man tycker att det är klart, motståndarna krigar på och efter mycket klydd mellan Kent o Jonas skickar dom in 1 - 1. Man tror knappt att det är sant.

Tror grabbarna blir lite förbannade här för nu tar vi tag i det, straff minuten efter och med Padde vid punkten är allt lugnt. 2 - 1.

Dröjer till minut 73 när det åter är straff, pang upp i krysset, hur svårt kan det vara.

Det är precis hur öppet som helst sista tio och Philip spikar resultatet med både 4 - 1 och 5 -1.

Extremt onödigt spännande, Sandzak har många sköna tekniker i laget och de försöker verkligen spela fotboll.

Till tråkigheterna,
Med största sannolikhet får vi skylla på underlaget eftersom ingen ojusthet var nära då André åkte på en rejäl knäskada, i skrivande stund ligger han och väntar på röntgen. Vi hoppas verkligen att det inte är så allvarligt som kan befaras, vi tänker på dig vännen!

I samma veva kliver Jeppa av med ljumskproblem, då blir det rörigt men den unga bänken idag gör ett mycket bra jobb med sina inhopp.

Hälsar lagledarn