AC Kvarnby

Samling:11:45, Sporthallen källaren
Referat Svedala IF - AC Kvarnby
2020-08-30 20:55
Viktig seger med 4 - 1 i dagens match, fem i rad är bra!
Idag möter vi ett riktigt bra spelande Kvarnby, de sätter en hög press från början och vi är inte alls med i matchen. Många felpass gör att vi knappt rör bollen de första femton minuterna.

Motståndarna styr spelet men skapar egentligen inga målchanser, därför passar vi på att låna bollen i minut 19, Julle rinner igenom på vänsterkanten och skickar bollen genom straffområdet till en helt ensam Axel som inte gör något misstag. Snyggt men knappast rättvist.

Halvleken fortsätter i samma stil och vi har förvånansvärt svårt att få tag på bollen, desto viktigare att när vi väl får det så gör vi mål. En riktig rökare i krysset av Stefan med halvtimmen spelad, idag är vi vassa i avsluten.

Kvarnby dominerar men skapar inga målchanser, därför får vi hjälpa dem på traven och bjuda på ett friläge. Vips så är det 2 - 1 som även är halvtidsresultat.

Vi snackar igenom saker o ting i halvlek med vad som behöver justeras och direkt i andra halvlek har vi satt stopp på motståndarnas passningsspel. Det gör också att vi får äga bollen betydligt mer och efter 60 minuter sliter återigen Julle sig fri på vänsterkanten och servar en helt fristående Stefan som inte gör något  misstag, det var ett skönt mål i helt rätt läge.

Tung plan, varmt i luften och mycket bolljagande gör att vi gör några byten efter målet, Niklas kommer in bara för att få en armbåge i ögat så det är direkt ut igen. Vi prövar med Kent och det behövs inte många minuter för honom att fastställa slutresultatet till 4 - 1, till viss del assisterad av vår målvakt Jonas med ett fint utkast.

Även Kevin har några lägen men bollen vill inte riktigt hänga med hela vägen, det lossnar snart även här.

Backlinjen gör ett bra jobb idag och Kvarnby har i stort sett inga målchanser trots stort bollinnehav, tror dock att vi behöver vara mer på tå i kommande matcher än vad vi var idag om den fina sviten skall fortsätta.

Bäst i Svedala IF idag var Linda Jönsson som sköter flagghissning och servar med allt som vi andra inte riktigt hinner med alltid. Härligt jobb Linda!

Ändå mycket starkt att vinna matchen när vi inte spelar på toppen av förmåga. Vi har allt i egna fötter för att kunna nå vårt mål men det kräver att vi inte slappnar av det minsta lilla.

På lördag styr vi kosan mot Arlöv för ännu en spännande match.

Hälsar lagledarn!