Klågerups GIF
Svedala IF4 - 1Klågerups GIF

Matchstart:lör 12 september, 13:00
Samling:11:45, Sporthallen källaren
Derbyseger mot Klågerups GIF!
2020-09-12 19:30
Vinst med 4 - 1 och idag var det inget speciellt spännande derby.
Att bli riktigt klok på det här gänget fotbollsspelare är en utmaning som heter duga även för en gammal lagledargubbe som mig.

Idag rivstartar vi och spelar riktigt bra fotboll, mängder med målchanser och i minut 16 trycker Simon mycket välförtjänt in 1 - 0. Att Simon gör mål är inte ovanligt, däremot är det extremt ovanligt att domaren lyckas se det. Detta var Simons tredje mål denna säsong men officiellt står han på en balja. JA, jag var tvungen att kolla med domaren så att han fick med nummer 17 i målprotokollet idag, annars tror jag att det hade rullat lagledarhuvud på träningsplanen på tisdag. Snyggt Simon!

Sent återbud från Kasper idag, vet hur mycket det har kliat i Kappes ben under dagen men mycket vuxet att kasta in handduken med snuva och halsont i dagens läge. Kappe är unik, killen har 100% träningsnärvaro under 2020. du är ett exempel för andra att ta efter.

Åter till matchen, vi lirar bra! Stefan och vänster kryss på norra planhalvan har ett speciellt förhållande, klockren träff i minut 28 innebär 2 - 0. Mycket vackert.

Vackert vet jag inte om man kan säga om 3 - 0 i minut 36 men det betyder lika mycket som en mörsare i krysset, Inlägg som stökar till det i straffområdet och i röran så lyckas Jeppa få bollen på sig på de mest konstiga ställen man kan tänka sig, smalben inte så konstigt, låret inte heller anmärkningsvärt men att göra mål med pungen känns rätt annorlunda!!

Strax innan paus trycker Stefan in 4 - 0 efter en monsterlöpning av Kappes ersättare på vänsterbacken. Såg när Kenta kom till samlingen och parkerade motorcykeln, idag behöll han samma fart på vänsterkanten som på motorvägen och fixar två målgivande passningar, gott jobb!

Normalt brukar ju Julle härja på vänster ytter, nånstans är det dessa härliga ungdomar som förgyller lagledarlivet för en gamling, Julle är ungefär lika vimsig som Kappe är klockren. Skickar två kallelser SAMTIDIGT en om match och en om träning. Julle svarar med en fin utläggning om varför han missar träningen, får såklart inget besked om matchen. Syns på tisdag Julle!!

Nu är det halvtid och därmed avslutar jag denna rapport.

Okej, kör på lite till. Vad vi håller på med i andra halvlek övergår mitt förstånd för det är ingen vacker syn, kanske börjar grabbarna att fundera på vilka pizzor jag har beställt. Fin gest av föreningen att bjussa på mat efter matchen. Fattar inte att de springer och tänker på detta eftersom jag avgett ett löfte om att ingen går hungrig från en tillställning jag fixar.

Det finaste i andra halvlek måste tillskrivas motståndarna som trots underläge krigar på bra och får en mycket snygg reducering i samma kryss som Stefan hängde in sitt första mål.

Ser fram emot den dagen vi gör 90 bra minuter, än så länge har det inte behövts, Fixar vi två segrar till i sviten så är det dags för den perfekta seriefinalen och då kommer det att krävas 90 bra minuter.

By the way, Stefan fick känna på lite mittfält idag och jag noterade mycket fler löpsteg idag trots uteblivna mutor. Tänk vilka ord som kan trilla ur ett tangentbord med rätt smörjmedel!!

JÖSSES, höll ju på att glömma dig Larsson! Mittbacken kliver upp på en hörna och hamnar av någon anledning ut mot hörnflaggan med ryggen mot mål, klack o tunnel i ett och en smörpassning samtidigt. Fotbollsgodis!!

Linus W, två riktigt vassa chanser idag i andra halvlek. Såg dig hänga in dom i krysset på träningen, sitter där snart i match också.

Jonas i målet, lite orolig för dig gubben. För första gången någonsin, glömmer att svara på träningskallelse, glömmer att lämna tillbaka matchkläder. Har du blivit 18 på nytt nu efter giftermålet?

Kommande vecka kör vi torsdagsträningen på Aggarpsvallen och förbereder oss för Klostergårdens konstgräs på söndag mot Hallands Nation.

Nu börjar det bli spännande på riktigt.

Hälsar en lagledare!