Hallands Nations FF

Matchstart:sön 20 september, 15:00
Plats:Klostergårdens IP plan 4 konstgräs
Samling:13:30, Sporthallens parkering
Aktivitetsinfo: För er som kör direkt är det samling 14.00 på klostergården i Lund. Meddela i era svar hur ni gör.

OBS! Svara innan 18.00.
Tre viktiga poäng borta mot Hallands Nations FF
2020-09-20 20:05
Idag åker vi hem från Lund med tre nya pinnar efter en seger med 3 - 0.
Det går egentligen inte att beskriva dagens seger som något annat än en lagledar- och kanslivinst, vi får backa bandet till fredag kväll när två gubbar som verkar ha ett innehållslöst leverne sätter sig i en bil för färd mot Lund och scoutar Halland i deras match mot Staffanstorp. Tack för sällskapet och bra input Oliver!

Levererar såklart en klockren analys till tränarna fredag kväll så de kan sätta taktiken utifrån det. Efter 10 minuter rullar vi upp ett sönderläst motståndarlag och Simon sätter snyggt 1 - 0 på en smörpassning från Stefan.

I minut 24 bjuder Simon tillbaka med en kalaspassning mitt på Stefans huvud och där sitter 2 - 0 mycket säkert, skönt eftersom Halland är duktiga på konstgräset och spelar ganska fin fotboll. Dessutom är de extremt vassa på hörnor och kommer först och högst hela tiden. Vi håller dock vår ledning till paus trots en del farliga lägen i vårt straffområde.

Instruktionen i halvtid blir att inte släppa till några hörnor i andra halvlek och försöka sätta trean omgående för att ta bort spänningen ur matchen, det första funkar inte alls och motståndarna hotar rejält på dessa hörnor. Däremot är Stefan och Simon bästa polare idag, i minut 51 serverar Simon återigen Stefan som säkert trycker in 3 - 0 vilket också blir slutresultat.

Ingen perfekt insats idag men oerhört starkt att än en gång knipa tre säkra poäng på ett underlag som vi inte är vana vid att spela på, nu kör vi på med en bra träningsvecka och ser fram emot ett hett derby mot Holmeja nästa söndag.

Eftersom Halland lirar i lila tröjor fick det bli det vita reservstället idag också men en nitisk domare tyckte inte att det var okej att båda lagen hade vita hossor, tur att min bil är ett rullande Svedala IF lager. Bara att knalla iväg och hämta blåa hossor istället så att grabbarna kunde svida om 5 minuter innan avspark. Möe benskyddstejp idag blev det!

Essfors hade lovat tre mål idag eftersom han blev av med sina tre mål i den strukna matchen mot Sandzak, ett bra läge fanns men det är helt okej att du sparar dom till nästa helg.

Vinst mot Holmeja och vi har bäddat för en helt avgörande seriefinal i sista omgången.

Hälsar en lagledare!