Skabersjö IF

Samling:12:45, Sporthallen källaren
Oavgjort i första matchen
2020-10-17 20:30
En match som slutar 1 -1 i ett fantastiskt oktoberväder, lite fördel Skabersjö IF med ett bortamål.
Idag ser vi en fotbollsmatch där laget från sexan spelar bättre fotboll men vi behöver trycka in bollarna i målet på de chanser vi har, gör man inte det så kommer motståndarna på sin enda möjlighet i första halvlek att straffa oss. Effektivt och bra tryck i bössan gör det svårt för Jonas att få tag i skottet, 0 - 1 efter 11 minuter är på inget sätt rättvist men ett fint mål.

Vi dominerar det mesta och skapar chanser som vi sätter alla dagar i veckan på träning, det hjälper inte eftersom det är nu det gäller att putta in bollen i mål.

Satt och väntade på spelare och domare innan match när en av Svedala IFs vassaste målskyttar genom tiderna knallade förbi, tänkte att detta måste vara ett omen när denna gubben dyker upp inför match. Gott snack Tommy Ling, de matcherna som du inte drog baksidan så var det alltid hattrick med dig på planen. Den stelaste fotbollsspelaren någonsin tror jag! Vi snackade gamla kvalsegrar vi tagit tillsammans och detta kommer att bli en kvalseger som sticker ut.

Första halvlek rullar på och vi bränner de chanser vi har, med Ling på planen hade det varit 3 - 1, effektivitet är ett ord ungdomarna borde ta till sig.

Andra halvlek löper på ungefär som första men vi känns mer bestämda och skapar en del läge, gör vi inte mål på chanserna kommer detta att sluta illa, det är liksom ett faktum. Motståndarna har inte mycket vettigt som jag kan skriva något om men de gör det bra och fixar oavgjort med bortamål.

Vi landar i minut 62 när vi får en frispark 25 meter från mål och i de lägena har vi två vassa skyttar, Padde från vänster och Jeppa från höger, denna är från höger så lagkaptenen stiger fram och lägger upp bollen.

Vi ser det på träning hela tiden men att se den frisparken leta sig in i krysset i match är så himla skönt, det går liksom inte att sätta den högre upp i krysset. 1 -1. Ronaldo hade applåderat. Vet inte riktigt var han fått den högerfoten ifrån, kan inte vara från far så jag tippar på mor.

Resten av matchen rullar liksom på och det händer inte jättemycket förrän vi satt in vår 16-åring på högerkanten, Isak lurar vänsterbacken rejält och älgar på mot mål men inspelet rensas tyvärr bort.

Att vi går mållösa från en fotbollsmatch händer inte, därför ser jag med tillförsikt fram emot returen på MIN hemmaplan, Gamla IP.  Jag stöttar Skabersjö alla dagar i veckan för att denna underbara fotbollsplan skall finnas kvar även om det tyvärr känns rätt kört.

Många kända ansikten på motståndarnas ledarbänk, även om det gäller en hel del i dessa matcherna så är det befriande att vi kan ha bra snack mellan oss och det uppskattar jag väldigt mycket, Togge och gänget. Tack för ett trevligt bemötande.

Att det smäller på planen i en sån här match är precis som det skall vara men att inte kunna uppföra sig efter match är inte okej. Du som spred ditt saliv över hela vår trupp vid avtackandet kanske borde tänka igenom ditt beteende i dessa pandemitider. Ingen skugga på Skabersjö IF, detta är helt enkelt ett beteende av en idiot.

Med 300 meter till målställningen i väster på gamla IP skulle man kunna tänka sig en promenad till en bortamatch men med den packningen får det nog bli bil ändå!

Nya tag på lördag, spänningen består!

Hälsar lagledarn