Skabersjö IF

Samling:11:45, Gamla IP
Klara för Division 5!
2020-10-24 21:15
En go känsla i kroppen efter en övertygande seger med 5 - 0 i en helt avgörande derbymatch.
Vill börja med att tacka Skabersjö IF för ett fint bemötande och önska er lycka till med nästa års seriespel, lite synd att vi möttes här för det hade varit kul med två lokalderby i femman nästa säsong.

Vi har en superhjälte i dagens match som helt enkelt måste nämnas först, denna gubben driver på alla träningar med gott snack alltid. tror att han i något tidigare inlägg blev kallad illern eftersom han aldrig ger en motståndare lugn o ro, varken i match eller på träning. Han ger inte heller en lagledare nån lugn o ro då han tvunget skall byta nummer på tröjan efter två matcher. När han sedan bokar om ett flyg till Stockholm och skickar familjen i förväg eftersom han vill vara med i matchen, då snackar vi lagspelare av stora mått. Simon Hult, bugar o bockar för din lagkänsla och så rätt att du även hittar nätet idag. Hälsa familjen och tacka för förståelsen.

Hampus Olsson har dominerat fullständigt i mittförsvaret tillsammans med Alex sedan Tim blev skadad, Hampus meddelar också arbetsgivaren att jobbet får vänta tills vi har vunnit en fotbollsmatch. Kan bara älska sån inställning.

Alla ungdomar som tycker att livet blir lite jobbigt för att vi ledare tycker att ni skall komma i tid till träningen, se på Simon och lär hur lagidrott fungerar. Detta gäller inte de ungdomar som vi har i truppen idag, ni uppför er exemplariskt och har gjort hela säsongen även när det var lite kärva tider. Det är underbart att se en grabb som Isak Billing, född 2004, den utvecklingen under året som du genom hårt jobb genomgått är bara så kul att se. Bra jobbat Isak.

Just det, vi har ju lirat match idag så jag kanske borde orda lite om den. På Gamla IP är det aldrig sidvind, det är alltid med- eller motvind, för Gamla IP är det tyvärr rejäl motvind när en av Skånes vackraste idrottsplatser kommer att skövlas, trist men sant.

Vi börjar i motvinden men spelar bra fotboll och skapar en hel del vassa chanser, blir nervöst när vi bränner friläge eftersom vi helt enkelt måste göra mål för att gå vidare, fina räddningar av motståndarmålvakten räddar hemmalaget första 25 minuterna. Därefter sticker Skabersjö upp och skapar en del fasta situationer. På en fint slagen hörna har vi flyt när bollen prickar stolpen, där var det nära en boll i baken.

I minut 32 slinker en boll igenom hela försvaret i Skabersjö och Simon sätter säkert 1 - 0, det var viktigt.

Halvtid och vi går till vila med 1 - 0 i ryggen och ett klart avancemang, dessvärre återstår det 45 minuter men nu har vi vind i seglen och i ryggen.

Instruktionen blir att döda denna matchen fortast möjligt, det gör vi delvis med 2  - 0 i minut 52 där Axel trycker in en målvaktsretur, nu behöver Skabersjö göra tre baljor för att snuva oss på avancemang. Känns osannolikt men större under har hänt.

Jag erkänner att ett av målen har jag noll koll på men när 3 - 0 landar in, tror det var där Stefan fick utrymme för högran och helt enkelt hängde in den i krysset, så vackert och nu är det klart.

Axel gör ytterligare ett mål och inbytte Julle snurrar upp ett par gubbar innan han sätter spiken till 5 - 0. Så vackert!

I första matchen drog Jeppa in en frispark i krysset som alla liksom tycker är osannolik, jag nämnde att vi ser det på träning hela tiden. Idag får vi en frispark i liknande läge. Jeppa o Karlsson snackar ihop sig, båda har förmågan att hänga in den. Jeppa tar den och jag hör hela Skabersjöbänken dra en förtvivlad suck när bollen tar en båge mot krysset där målvakten är helt borta, ribba ner och många hävdar att den var inne. Sjukt vilken högerfot den grabben har.

Lagkänsla, även de grabbar som inte var uppsatta i dagens trupp landar på ett eller annat sätt på Gamla IP för att stötta laget och det känns riktigt bra, korsbandet Norén hänger upp sin tröja mot 108:an och det är bara så coolt, tack André, Kenta och dotter dyker upp efter match, härligt! Knäet Kämpe stöttar från staketet. Wikström ger gärnet i hejaklacken. Många nämnda och det finns nog fler som jag inte såg idag. Blir varm i hjärtat när vi stöttar varandra på detta sättet.

Sänder ett stort tack till ledningen och kansliet i Svedala IF som verkligen gjort allt för att stötta oss i den målsättningen som vi satte upp innan säsongen startade, så otroligt skönt med det stödet i ryggen. Bra jobb!

Linda med kameran, man har ju knappt sett ett skit på bilderna under säsongen. Idag finns ett bildmaterial som heter duga, gott jobb även om du darrade på knappen innan det var klart.

Sportchef Büssow, härligt jobb från din sida också!

Jag kom in som nykomling i gänget, trots medlemskap i snart 50 år har jag aldrig varit lagledare för ett seniorlag tidigare, Träffade tränarBengan o Jonas en kall novemberkväll i Aggarpshallen, då kändes denna dagen hyggligt avlägsen.

Det är så befriande att det inte finns någon prestige mellan oss utan vi hugger tag i det sakerna som behöver göras oavsett titlar, mycket befriande att jobba i en sån miljö. Tack Bengan o Jonas, även Thomas gled in i detta på ett snyggt sätt och har bidragit med mycket kunskap under året, tack Thomas.

Till sist och störst tack vill jag rikta till Linda Jönsson som verkligen har gjort att man sett fram emot våra hemmamatcher, den servicen och de fantastiska bollkallar du fixat denna säsongen är ovärderligt. Tack Linda!

Många nämnda men alla som varit på träning med detta laget under säsongen har stor del i att vi befinner oss där vi gör, tack alla!

Hälsar en galet nöjd lagledare!