BK Flagg

Plats:Svedalagårdens IP
Samling:17:45, Svedalagårdens IP
Aktivitetsinfo: Egen vattenflaska.

Vi får inte använda omklädningsrum, så ombyte blir utomhus på Svedalagården.

Ingen möjlighet till dusch efter match och matchkläder skall återlämnas.
Träningsmatch mot BK Flagg
2021-06-02 06:21

Vilken underbar rubrik efter drygt 7 månader.

Så var det äntligen dags att dra på det vackra nya matchstället igen, träningsmatch mot division 4 laget BK Flagg på Svedalagårdens gröna matta den 1 juni.

Stor osäkerhet kring hur vi skulle hantera detta då senaste matchen var i oktober 2020, med den härliga vinsten i kvalet mot Skabersjö IF.

Ny tränare och en del nya ansikten på planen gjorde osäkerheten ännu större och vi passade på att lufta hela truppen förutom några halvskadade spelare.

Jag fick spola en del i Jonas spellista, trodde gubben hade uppdaterat musikvalet som ekade ut över Svedalagården i en skorrande ljudanläggning som troligen borde uppdaterats för sisådär 20 år sedan!

Matchen då, kul att se två styrelsemedlemmar i Svedala IF ställas mot varandra. Eftersom BK Flagg med vår vice ordförande Tim i laget till slut kunde knipa segern med 2-1 får väl han sista ordet på nästa styrelsemöte. Dock kan Philip kontra med att han blev enda målskytten.

En jämn och bra match som gav en hel del positiva svar på formen inför seriestarten på lördag mot Janstorps AIF på Svedalagården 14.00, ta er dit men var bland de 100 första för att säkra en plats. GRATIS inträde!

Vi tackar BK Flagg för en bra match och önskar lycka till i seriespelet.

Nu taggar vi för seriepremiär, vilken underbar mening att kunna skriva!

Hälsar en lagledare