Janstorps AIF
Svedala IF2 - 1Janstorps AIF

Matchstart:lör 05 juni, 14:00
Samling:12:45, Svedalagården
Aktivitetsinfo: Ombyte hemma, egen vattenflaska.

Matchkläder lämnas efter matchen.

Kallelsen skall besvaras för statistikens skull.
Seger i premiären!
2021-06-05 18:55

Det finns segrar som är vackra och det finns segrar som är vansinnigt härliga.

Idag får det bli den senare kategorin av segrar, inte helt orättvist men j-r vad nervöst det var.

Finns så många sköna karaktärer i denna truppen så referaten blir ingen större utmaning att få till denna säsongen trots dubbelserie.

Idag blir det fyra fokuspersoner, Ume, Rank, J Palm o Ahlgren behöver lite omnämnande idag men först till matchen.

Vi inleder precis så som vi vill spela, vårdar bollen o passar den till en kompis. Ser fint ut till minut 15 då en motståndare jagar bollen mot vårt mål, Ahlgren är en aning sent ute och skickar motståndaren på en luftfärd som heter duga. Inte ens min gamle mittback Mats Kvist som klagade på alla domslut hade kunnat gnälla här. Rött så det står härliga till.

Ahlgren, ja vad säger man. Att missbedöma en bollbana har även hänt mig. Blir dock lite orolig när jag ser dig stå o dra i dig korvar i halvtid. Inte okej att ta en utvisning för att man missat frukost och är hungrig. Klubbchefens önskan om en bättre placering i fairplay ligan stöp nog direkt. Vi blev dock tvåa i Skåne förra året så klättringen var mot första platsen.

Ume, denna goa norrlänning har vi lärt känna under ett antal månader men aldrig sett i skarpa matchförberedelser. Tror det var mer än jag som vaknade när han tog sista snacket(skriket) inför avspark. Så bra och så rätt!

Vi tar ledningen fem minuter efter utvisningen, Padde får bollen på mittplan och skickar en av sina patenterade välriktade missiler till Axel på högerkanten, när Axel fått upp farten står blixten stilla och 1 - 0 är ett faktum.

Vi är en gubbe kort och jag hade registrerat kvittering efter ca 35 minuter men bollen tar i insidan stolpen, eventuellt träffar den målställningens hjul och studsar ut, hela bollen är således inte över linjen och det döms nersläpp. Tack o lov att jag satte hjulen på rätt sätt annars hade nog jag blivit hängd.

Vi kämpar på för att hålla vår ledning till paus när vi får en frispark ett par meter utanför straffområdet, instruktionen från tränaren till Padde är solklar. skott på mål, det är då jag ser vilken otroligt bra grupp vi har förmånen att träna. J Palm, som inte lirat en minut i matchen far ut till linjen och gapar "ta returen". Padde drar på en rökare nere i hörnet o Martin tofflar in returen med en hossespark. Dom räknas också. Palm får kred för detta målet från bänken, kan killen sen ordna lite bra musik istället för det möget han sätter igång hade nog de flesta varit glada, vi har en medelålder på 27 så nånting mellan dansband och hårdrock hade nog funkat vännen.

Vi går till vila med 2- 0 trots en gubbe kort, mycket starkt. Ume formerar om styrkorna en aning inför andra och vi byter spelare ofta, värmen o planen tar hårt och när Essfors inte orkar springa hela tiden blir vi oroliga för den grabben blir aldrig trött. Har snackat med honom ikväll och han har återhämtat sig bra.

En rätt billig straff gör hela tillställningen sjukt nervös på bänken, Rank i målet är nära att knipa den men den slinker in. Rank, mittbacken som inte tränat en minut som målis får kliva in efter en kvart. Så väldigt stabilt och lugnt agerande som vikarierande målvakt har jag aldrig sett.

Riktigt bra Rank o du tvekade aldrig en sekund när Ume pekade på dig, laget före jaget är verkligen den känslan man får i denna gruppen.

Underbart gubbar, tre pinnar o nu kör vi på!

Hälsar en lagledare!