Skegrie BK

Matchstart:sön 13 juni, 14:00
Plats:Snarringe IP
Samling:12:45, Snarringe IP
Aktivitetsinfo: Tyvärr inga omklädningsrum, för er som inte har matchkläder.

Går bra att komma hem till mig och hämta, funkar inte det så tar jag med kläder till Skegrie.

Annedalsgatan 3.

Egen vattenflaska.
Förlust mot Skegrie BK
2021-06-13 21:30

Lovande start men sämre avslutning.

Vi skapar väldigt många lägen under första halvlek, tar ledningen men Skegrie lyckas kvittera strax innan paus.

Normal utdelning på våra chanser så borde vi satt en tre, fyra baljor i första halvlek. Här får vi träna på.

I andra halvlek tröttnar vi rejält och i minut 70 trycker Skegrie in ledningsmålet till 2 - 1, vi kämpar på och skapar några hyfsade kvitteringschanser och har en nick i stolpen men blir straffade med ett mål i baken istället.

I sista minuten spikar Skegrie slutresultatet som blir 4 - 1, av någon anledning har domaren hittat ett 5 - 1 mål också som är rapporterat till Skåneboll. Håller på att försöka få någon rätsida på detta så att det blir rätt resultat i tabellen.

Ingen höjdarvecka för lagledarn, delade ut några matchställ på torsdagsträningen, skickade iväg nummer 6 med Teddi eftersom jag hade hållit den upp o ner. Han skulle haft nummer 9, helt förvirrat men det funkade ändå så småningom.

Kan faktiskt även vara mitt fel att vi tröttnar tidigt i matcherna, tycker det är trevligt om grabbarna luktar lite fint i sina matchställ. Använder därför sköljmedel när det är tvättedags, detta är tydligen stort NONO har jag fått berättat för mig eftersom kläderna slutar andas!! Ja jösses vad man får lära sig saker hela tiden.

Två träningar att rätta till det som behövs inför nästa match som är på hemmaplan lördagen den 19/6 14.00 mot SoGK Charlo.

Välkomna att kolla!

Hälsar lagledarn