Torna Hällestads IF

Matchstart:tis 29 juni, 19:00
Plats:Svedalagårdens IP
Samling:17:45, Svedalagården
Aktivitetsinfo: Ombyte hemma, inga omklädningsrum.

Mackan, Gul tröja, svarta byxor o strumpor.
Seger mot Torna Hällestad – två i rad!
2021-06-29 23:40

Idag kasserade vi in en ny trepoängare.

Om vi gjorde en strålande match mot Tygelsjö och vann helt rättvist så måste man nog bedöma kvällens insats som mindre bra fotbollsmässigt.

Vi är sega, trötta och bjuder på 0-1 efter fem minuter men vi lyckas komma fram i banan efter 10 minuter och en snabb kvittering genom Teddi via ett bra långskott som målvakten inte kan hålla. Skönt!

Idag är motståndarna det bättre fotbollslaget men vi kontrar in 2-1 i mitten av andra halvlek och Axel lyfter in den snyggt över målvakten.

Ett par minuter innan slut får vi en straff som vi tyvärr bränner och det blir nervösa minuter innan domaren blåser av.

En mindre bra insats men det är starkt gjort att knalla iväg med 3 pinnar efter dagens insats.

Dagens citat får nog tillskrivas motståndarbänken.

- Hoppas att dom inte byter ut nummer 15 för han sparkar mest på benen och blir nog snart utvisad.

Haha, ja när Jönsa är på jakt vilket han är för det mesta kan det nog komma ett och annat motståndarben som får känna på det Anderssonska stålet. Hårt men för det mesta alldeles korrekta tacklingar och det tyckte även domaren idag.

Vi avslutade kvällen med pizza o storbild, trevligt förutom hur eländet slutade!

Nästa match mot Bunkeflo tisdagen den 6 juli 19.00 på Svedalagården, lyckas vi med en trea där också kommer vi ha toppkänning i tabellen inför uppehållet.

Välbehövlig vila efter nästa match på tisdag.

Välkomna att kolla!

Hälsar lagledarn