Svedala IF bildades 1908 och är en av Skånes äldsta idrottsföreningar.

Idag är Svedala IF endast en fotbollsförening, men det har inte alltid varit så. Framförallt under de första åren, men även senare har det funnits en del andra idrotter som spelat en viss roll i föreningen.

Klubben har i dagsläget ca 600 medlemmar. För närvarande har vi U-verksamhet samt seniorverksamhet på herrsidan, division 5 samt ett damlag (Svedala IF / Skabersjö IF Dam) som spelar i division 4.

Vår ungdomssida är föreningens livsnerv och vi är oerhört stolta över att vi i många år lyckats kombinera bredd med kvalitet.

Föreningen firade 2008 sitt 100-årsjubileum, mer vital än någonsin.

Tillströmningen av nya ungdomsspelare är fantastisk och vi växer så det knakar.

Detta borgar för att vi går mot vårt 200-årsjubileum starkare än någonsin!

Klubbchef
Daniel Nordin